omläggning

I dag sov jag länge igen.När barnen gått till skolan lägger jag mig och läser tidningen, sedan somnar jag om.Hur ska jag klara av att börja jobba igen, blir nästan orolig att jag blivit lat. Samtidigt kan jag tycka att jag är värd att ta det lugnt. De ringde från försäkringskassan i dag och fråga var jag var i behandlingen. När jag svara att jag hade vilopaus blev hon först tyst riktigt hörde hur hon tänkte JOBBA, sedan sa jag att jag opererats i fredags och då blev hon lugn. Jag föreslog att hon kunde ringa i juni igen eftersom jag har strålningen kvar. Hon höll med om det. i bland kan man tro att de får lön efter hur många de får att återgå till jobbet. Hur man mår psykiskt skiter de helt i. Men jag har tur som för det mesta m¨år bra. En granne som jag bara pratar med sporadiskt kom in med en bukett tulpaner och ville bara säga att hon tänker på mig. Det är andra gången hon kommer - det värmer. Varit på utvecklingssamtal med stora A - jag var taggad trodde det skulle bli massa "gnäll"blev bara positivt. Läraren sa att han kan komma in på vilken utbildning han vill om han fortsätter som han gjort hittills. Jag berömde honom och kände mig stolt. Han har haft som hela familjen ett tufft halvår. Mellan A haft kompis och "pojkvän" hemma i dag de blev i hop i går gjorde slut i dag. Sa till henne att nu får hon ta en paus vilket hon höll med om. Får se hur länge det varar. Lilla A hittat ny kompis på området varit ute hela dagen i det underbara vädret. Varit hos min sköterska och fått "såren" omlagda. Hon tyckte det såg bra ut själv vill jag inte titta. Jag har sån tur att jag har en underbar sköterska och jag alltid går därifrån med ett leende. TACK-Jeanette du är guld värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0