CHAUFFÖR

Började dagen med att väcka stora A men han var trött. Han och lilla A och grannen skulle åka i väg och spela fotboll och bandy men stora orkade inte. Men han packade kläder och skor och följde med för lillebrors skull. SNÄLLT Jag körde ut till pojkarna vid lunch och lämnade mat från pasta vagnen och då åkte stora A med mig till sina vänner för att köra skridsko. Lilla A ville vara kvar. När jag kom hem åkte mellan A och jag till hennes kusin i Ö-A där hon ska vara med hans barn till i morgon. Vi fick ett varmt mottagande. Hem igen och då körde jag till lilla A tycker att han är liten för att vara ensam från familjen men jag hade inte behövt orora mig. Träffade ledare som berättade hur mysig han är. När jag kom var det final i bandy och hans lag vann så han fick diplom och var mycket nöjd och stolt. Vi hann inte mer än hem då han ringde mormor och ville köra skridsko på isen där de bor fattar inte hur han orkar. Hade jag haft tio % av hans energi hade jag varit nöjd. Men jag har i alla fall renbäddat alla sängar så i morgon behöver barnen bara städa sina rum. Nu ska jag laga middag potatismos och korv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0