ensam hemma

Vaknar av att barnen stiger upp.Stora A var uppe länge för att titta på fotboll med Anders men klarade av morgonen ändå. Får kämpa med att få honom i säng tidigt i kväll. Mellan A hostade och snörvlade men ingen feber. Det sista jag sa till henne innan hon gick var ta halstabletter i mon väska. Lärarna vill att de ska ha lapp med sig hemifrån att vi ger barnen lov att äta det. Om de inte hör att hon har hosta och litar på hennes ord är det deras problem. Jag orkade inte stiga upp. Inte ens när mellan A ringer och säger -jag glömde halstabletterna kan du komma. Nej i dag mår jag inte bra så hon får än en gång lära sig eget ansvar. Hon ska vara hos tandläkaren 12,45 och det ska jag försöka ta mig dit. har tvättat en maskin annars blir det bara soffan under täcket i dag. Hoppas jag orkar åka till mamma och pappa i kväll äta middag men den äckliga smaken i munnen är på väg så vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0