Vårdcentralen

Vaknar på morgonen av de stora barnen som säger hej då vet inte till vem för de sa det tyst men det var nog till mig men de ville inte väcka mig.Stiger upp och ser att de snöat en hel del. Ser stora A i grannens bil och då ropar han att mellan A åker med en annan granne. Va skönt att de själva kan fixa och dona när inte jag orkar.Tack Gud att mina barn är så stora som de är men när jag får tankar på döden är de alldeles för små.
När vi satt i soffan i går kväll Anders och jag och de två "stora" barnen säger Anders plötsligt vad jag älskar dig. Mellan A säger direkt varför ser du så förvånad ut.Förklarar att jag har lite svårt att förstå att pappa älskar mig jag är ju så trött på mig själv och mitt dåliga humör.Anders säger det räcker att du finns till. Då säger mellan A mamma sluta snusa så kan ni hångla lite mer.Vad hade livet i detta skede varit utan barnen. I bland vill man slänga dem i väggen eller skänka bort dem men lika ofta kommer värmen och kärlekentill dem.

Kvart över 8 i morse ringde telefon, det var lilla A ,s fröken han hade ramlat slagit i munnen och snoppen och storgrät.Fröken fick inte titta på snoppen så han gick själv in på toaletten och sa att den var röd.Jag slängde på mig kläder, yr i huvudet, på med mössa och osminkad åker jag och hämtar honom. Kör direkt till vårdcentral där de höll på att svimma kan ju inte komma utan att boka tid. Talade om för tanten i kassan att jag mår skit känner mig svimfärdig men min son har ONT SKA HA HJÄLP NU och det blev som jag ville men allt var ok.De flesta på vårdc är helt ok men jag är lite sur eftersom de tog för lite blod av mog sist så jag fick åka till växjö på vinst och förlust. Jag är tydligen långsint också inte bara på dåligt humör.

I dag mår jag bättre bara lite yrsel, har städat en bokhylla var nog 6 mån senast känns bra efteråt.
Stora A ringde hade glömt ta med fika till skolan vilket jag inte brukar glömma men nu är jag som jag är. Detta löste vi genom att träffas på fiket så han fick köpa baguette och dricka sen var han nöjd.Han sa att maten var inte god men då påtalade jag att det säger du fem dagar av fem och det är mycket trams i det vi har hyfsad mat i vår skola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0