BADA

i går kom barnens kusin och skulle sova över hos lilla A vi var i silmhallen och badade. På kvällen fick de hyra film efter en del tjafs. Deras val finns inte i min värld men till slut kom vi överrens.

Mellan A har sovit hos sin mosterför hennes nerver klarar inte av både lillebror och kusinen samtidigt i flera timmar.


I dag hämtade vi mellan A körde hem kusinen och skulle köpa skridsko till lilla och mellan A .Lilla A hitta vi direkt men fanns inga vita i stl 41 till mellan A och hon vägra köpa kill skridsko fast många tjejer har det. När vi väl kom hem skulle vi packa ner korv, bröd , senap , ketchup och varm oboy. Mellan A var sur och ville inte följa med men jobbiga envisa mamma tjatade och gnatade du kan med och fika. När vi kommer fram till sjön är våra vänner redan där och mamma Pia har tagit med sina skridskor i strl 39 och dessa passade. Pia har haft dem en gång men ramlade, blev rädd och vill aldrig mer åka. Nu har även mellan A vita fina skridsko.Jobbiga mamma har inte alltid fel skönt tycker jag.
När vi kom hem trötta och kalla jag var inte trött av åkning eftersom jag bara tittadeså la jag mig och alla barnen vid spisen och värmde oss. På kvällen åkte vi till mormor och morfar fick bakad potatis ,kött och röror gott. Alla åt med god aptit.
<till dessert hade mormor ostkaka men Anders ville ha risgrynsgröt(den var redan klar( lilla och mellan A nyponsoppa stora A varm oboy med grädde. Detta hade inte gått hemma men hos mormor går allt.
Mellan A sjöng lite sånger, mormor läste andakt och vi sjöng en nyårssång.Jag blev rörd där i bland kommer tanken ska jag fixa detta. JAG SKA
Mellan A stannade kvar hos mormor över natten. Anders spolar is på fotbolls planen vi andra spelar kort för att hålla oss vakna till matchen får se hur många av oss som sett den i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0