Barnens sista lovdag

Nu är det sista lovdagen. Lilla A vaknade själv fast han hade svårt att somna i går kväll, de stora fick jag väcka men det blev inget gnäll. Alla städade sina rum utom lilla A som plötsligt bara var liten. Han gick och ringde mormor och hon kom så klart.
Min svåger kom en stund på sin middagsrast så då tog jag och mamma paus och drack kaffe. Min svåger skottade snö med mamma.
Så skönt nu när hela huset är städat.
Lilla A och stora A har kompis här de åker skridsko, men lilla A,s kompis kan inte åka så nu får de vara inne en stund. Har druckit varm oboy och fikat. spelar x-box- Lilla A vill bara ut i gen vilket han ska få när kompisen åkt hem.
Mellan A åker med en kompis som bor på området.

Lilla A skulle inte ha termobyxor för det har inte storebro men när han kom in och var böt genom kalsong, långkalsong och mjukis byxor förstod han själv att nästa runda blir det termo.
Han är så envis så jag blir tokig men nu fick han själv upptäcka vilket som var bäst.

Anders har ringt hem tyckte det var skönt att börja jobba igen.
Själv har jag ringt och fått min sjukskrivning förlängd och fått tid till kirurgen på efter kontroll eftersom jag har ont efter operation.Fick tid dagen innan lilla A ska till ögon men jag vågar inte boka om hans tid igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0