FÖRÄLDRAMÖTE

I går kväll var jag på föräldra möte och de ska börja en utbildning för tonårsföräldrar som heter steg för steg. Detta tycker jag verka jätte bra. Efter denna information skulle vi samlas i respektive klassrum.Som vanligt har jag svårt att vara tyst. Detta gällde stora A och han berättar väldigt mycket hemma om vad som händer och vad han tycker om olika saker. Han har en känsla av att en lärare inte tycker om honom och efter saker hanberättar får jag samma känsla.Därför hade jag ett behov att ifråga sätta henne i bland och det känndes skönt.När en lärare som har egna barn ett flertal ggr säger ni föräldrar i stället för vi föräldrar reagerar jag. Bla klagade hon på barnens sätt att cykla vilket säkert hon har rätt och att de slarvar med cykelhjälm. Jag har mer än en gång sett hennes son ha hjälmen på styret så hon blir själv lika manipulerad som alla vi andra föräldrar. INGEN är perfekt.Jag fick också tala om att killarna tycker att hon bara ser det neg hos dem aldrig hos flickorna. Jag bara sa att jag vet att tjejer också kan annars hade jag varit arbetslös eftersom mina elever är inlåsta och det inte utan anledning.

Stora A sa i går kväll att han saknar sin lågstadie lärare och hennes son är här i dag och leker med lilla A , de är klasskamrater. Hon var snäll men bestämd, visade aldrig att det var någon hon inte tyckte om.


I dag har jag varit hos en vännina som försöker lära mig virka, vi har gjort ett helt annat mönster men det är inte lätt.

Strora A ska till mormor efter skolan men snart kommer mellan A hem och vill då ha fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0