ikea

Känns som att jag har tillbringat hela sommaren i affärer. Är det inte markant för att köpa mat så är det ikea. Anders har varit jätte duktig och tapetserat hallen, satt på snygga lister och satt upp garderober. Vi köpte först 4 st sedan åkte vi i väg i går igen och köpte en dubbelgarderob. Det blev jättefint.

Vi åkte ut i skogen för att plocka kantareller men det var inte så lyckat. Jag hittade 5-6 svampar men Anders visste inte vad det var så vi slängde dem. Åkte till markant och köpte tcå burkar kantareller. Vi hade tänkt göra stuvning och lägga på macka. Vi fick besök av nya grannar så vi drack kaffe och åt kaka i stället. När de gått hem åkte lilla A till mormor och stora cyklade till konsum för att köpa panpizza.

Vi har en vild och högljudd diskussion här hemma. Stora A har sålt sin data och får sin nya när vi är i strömstad. Han har inte kunnat spela på flera dagar så nu tror han att han ska vara hemma när vi åker till strömstad. Vi har gjort klart för honom att vi bestämmer tills han är 18.

Det är inte lätt att vara tonåring och inte lätt att vara tonårsförälder.

I dag var jag och lilla A med morfar på sjukhuset mormor var också med. När vi åkte hem stannade vi på mac Donalds det var längesedan jag såg morfar äta så mycket.
Mormor tyckte nog att det var konstigt, hemma står hon och lagar middag och han äter som en liten mus men på mc Donalds äter han mycket men men han fick mat i sig.

Mellan A har ringt och allt är bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0