Ännu en dag

I dag gick det jätte bra i växjö och resan hem var kanon. Jag åkte med en jättetrevlig kvinna och vi samtalade om våra barn. Mycket intressant. Jag har varit på begravning av en äldre kvinna. Jag tror hon är den enda människa jag aldrig hört säga något ont om någon. Där har vi efterlevande mycket att lära. Hon var helt viss och säker att hon skulle komma hem till Jesus. Hon har genomgått många cellgifter och haft en tuff tid ändå lägger hon tid och böner på lilla mig. En dag ringde hon och sa- Jag har ringt till växjö och frågat om vi får sitta i solen och det fick vi. Det var bara de med hudcancer som skulle vara extra försiktiga. Vi andra fick sola med måtta.Jag hade inte skänkt detta en tanke utan satt och njöt i solen men med "hätta" på huvudet så jag inte brände flinten. Men nu börjar mitt hår växa ut, bara längtar till jag kan färga det. Jag vill ha mahognyrött- Anders bara skakar på huvudet. Men här bestämmer jag själv- har han stått ut så länge med en flintskallig fru får han klara en rödtott också. I morgon följer Anders med till växjö eftersom jag ska få beh både 08 och 15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0