långhelg

I onsdags var jag med om något som jag hoppas inte händer igen. Jag kom i tid till beh och fick komma in direkt. Ca 20 min senare ringer jag taxi och när jag väntat en timme börjar jag bli orolig.Måste hinna hem så jag kan hämta lilla A. det visar sig att jag inte kommit med i datan så plötsligt "fanns" jag inte längre. När det till sist ordnat sig så är vi ett stort gäng som ska åka taxi buss. Chauffören hjälper in en gammal man som väger väldigt mycket och när han kommit uppför trappan ramlar han ihop. Benen bär inte honom och jag och chauffören försöker hjälpa honom upp men det går inte, mannen får problem med andningen.Jag klappar honom på ryggen och pratar lugnande till honom. Chauffören springer för att hämta hjälp av personal och syret tar slut i bilen. Jag hämtar en annan chaufför som startar vår bil och han hämtar en kollega så de kan lyfta upp mammen. Efter en kvart kommer 4 personal men då är allt lugnt.Resan hem tog 2,5 timme. I går tog vi det bara lugnt och på kvällen var vi hos Jessika och Martin-trevligt I dag har lilla A tjatat hela förmiddagen för han väntar på sin kusin som ska komma och sova över. I kväll ska vi grilla och jag ska göra potatisgratäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0