man måste vara frisk för att orka vara sjuk

Jag blir så trött på det här med sjukresor- man ska betala 1800 kr och sedan får man frikort och det är inte mycket pengar för vissa men en ofantlig summa för en del.Jag ska inte klaga vi klarar oss. Men det jag reagerar på är följande. Du måste kopiera alla arton kvitto för enligt många av chaufförerna händer det att kvitto försvinner. Sedan får du vänta ca två veckor tills det kommer ett fri kort och under tiden får du betala 200 kr / resa men då ska någon sitta och betala tillbaka de pengarna. Det är 2009 och vi har data.Jag tänker inte främst på mig själv nu utan alla äldre och handikappade som jag åker med i taxi- vilket idiotiskt system. Är man som jag lite låg och nere är det väldigt svårt att vara trevlig. I lördags var Anders på femkamp med kompisar och jag hade två vänninor här. Lite vin, mycket prat och fnitter- underbart. I söndags hade stora A match vann med 2-1 och min kille kämpade på bra. Efter blev det våfflor hos oss för mina släktingar som kom och tittade.Tack att ni kom mycket uppskattat av stora A och oss andra. I går kom taxi 06,10 jag var knappt vid medvetande men beh gick bra. I dag när vi åkte hem lämnade vi en man i Ljungby som bodde i en husvagn full med sopsäckar-jag lider med honom men inser också hur bra jag har det själv. Börja gråta när jag hämtade lilla A för jag hade glömt att han hade bad i dag men mormor hade fixat det. Är så trött på att vara så "egenkär" att jag glömmer barnens behov. Jag vill bli klar i huvet och må bättre NU men men det kommer väl.

Kommentarer
Postat av: idamaria

skicka hit dina goa ungar NU Mia! Jobbar denna helgen men e tex ledig nästa. Saknar dem/er! Kämpa på faster.. du e stark å underbar..:)



Puss å styrkekramar från mig!

2009-05-14 @ 15:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0